Valmennuspolku

Perhetennis:
Tavoitteena on antaa lapselle liikunnallisia elämyksiä ja onnistumisia. Perhetennis edistää lapsen motoristen ja sosiaalisten taitojen kehittymistä. Sisältää leikkiä ja tennikseen liittyviä liikkeitä sekä välineitä. Perhetennis on tarkoitettu 3-5 vuotiaille (aikuinen-lapsi).

Harrastetennis:
Tavoitteena oppia pelaamaan tennistä kovilla palloilla. Harjoituksissa käytetään tasonmukaisia palloja. Harrasteryhmässä oppii tenniksen perustaidot. Ikäryhmän ja taitotason mukaan harrastetennistä pelataan eri kokoisilla kentillä ja eri nopeuksisilla palloilla.

Intensiivitennis:
Tavoitteellisempaa harrastamista. Suurempi tuntimäärä edistää oppimista ja taitojen kehittymistä. Opetetaan myös syvällisemmin tekniikkaa ja taktiikkaa. Mahdollistaa kilparyhmään etenemisen.

Kilpatennis:
Kilpatennisryhmässä odotetaan liikunnallisuutta, keskittymiskykyä ja omaa halua pelata tennistä sekä kilpailla. Lisäksi odotamme vanhempien sitoutumista toimintaan. Harjoittelu sisältää noin viisi tuntia ohjattua tennisvalmennusta sekä lisäksi oheisharjoittelua. Pelaaja sitoutuu myös omatoimiseen harjoitteluun. Tavoitteena luoda pohjaa kansalliselle huipulle etenemiseen.